۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۵۹۲۵۱۵
آیت الله نوری همدانی:

اسلام پاسخگوی نیازهای بشریت است| مبلغان بنیه علمی خود را تقویت کنند

اسلام پاسخگوی نیازهای بشریت است| مبلغان بنیه علمی خود را تقویت کنند
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که اخلاص و علمیت شرط به ثمر نشستن کارهای تبلیغی است،گفت: فعالان تبلیغی بایدتسلط کامل بر مبانی اسلام داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار رییس و جمعی از مدیران پژوهشکده بین المللی عروة الوثقی با اشاره به این که دین اسلام همواره پاسخگوی شبهات و نیازهای بشریت بوده است، گفت: بر اساس روایات، همواره در عالم کسانی هستند که دست به قیام می زنند، بنابراین در زمینه علوم دینی نیز باید کسانی باشند تا در حد توان خود قیام داشته باشند، زیرا سکوت و بی تحرکی در اسلام مورد مذمت قرار گرفته است.

وی با بیان این که اخلاص و علمیت شرط به ثمر نشستن کارهای تبلیغی است، اظهار داشت: فعالان عرصه بین الملل و تبلیغ باید فقیه باشند، زیرا کسی که فقیه باشد می تواند همه ابعاد قضایا را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که فعالان عرصه منبر، تبلیغ و قلم زدن باید احاطه و تسلط کامل بر مبانی اسلام داشته باشند، ابراز داشت: نویسندگان و مبلغان دینی باید در زمینه ادبیات فارسی و عربی دقیق، ماهر و متخصص باشند.

این مرجع تقلید با تأکید بر ضرورت جذب جوانان فقیه، ادیب و دقیق در زمینه قلم و بیان خاطرنشان کرد: امروز باید باور کنیم که با تیغ چوبین نمی توان به کارزار با دشمن و مبارزه با شبهات رفت.

وی با بیان این که امروز دشمنان به صورت هفتگی علیه مبانی دینی جزوه و مقاله منتشر می کنند، عنوان کرد: دشمنان سعی جدی دارند تا حتی حدیث ثقلین را نیز زیر سؤال ببرند، بنابراین همه ما باید از سواد کافی برخوردار باشیم تا بتوانیم به شبهات دشمن پاسخ دهیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: علامه طباطبایی(ره) با آن عظمت و نوآوری های قرآنی که داشتند، همواره می فرمودند که با دو موضوع در قرآن کریم بیش از همه موضوعات مبارزه شده که نخستین آن ها اقتصاد ربوی و دیگری تولی کفار است؛ امروز ما در مقابل دریای علوم اسلامی قرارداریم و باید غواصانی داشته باشیم که گوهرهای ناب را از این دریای عمیق استخراج کرده و در اختیار همگان بگذارند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که مردم باید امروز ارزانی را در سفره خود مشاهده کنند، گفت: نشستن پشت درهای بسته و آمار دادن کار درستی نیست./841/پ202/ق

ارسال نظرات